“ Ey Ademoğlu! ”

Allâh(c.c) şöyle buyurmaktadır: Ey Âdemoğlu! Hiç kimsenin gücünden ve sultanlığından korkma! Benim sultanlığım durduğu müddetçe. Ve benim sultanlığım asla sona ermez! Ey Âdemoğlu, rızkın darlığından korkma, Benim hazinelerim dolu olduğu müddetçe, ve şunu da bil ki: benim hazinelerim asla bitmez! Ey Âdemoğlu ben seni ibadet için yarattım. Öyle ise oynama. Ve senin rızkına kefil oldum, bundan dolayı kendini yorma. Uzuvlarını değil kalbini üzüntü ile yorma diyor. Kolların, bacakların çalışırken: Kalbin Allâh’a tevekkül etmelidir. Seni ibâdet için yarattım, öyle ise oynama. Rızkına kefil oldum, kendini yorma. İzzetime ve celâlime yemin ederim ki: Benim taksim ettiğim ile razı olursan, Kalbini ve bedenini rahatlatırım. Ve benim inimde övülenlerden olursun. Ama eğer benim taksim ettiğimle razı olmazsan, İzzetime ve celâlime yemin ederim ki: Dünyayı sana musallat ederim. Vahşi hayvanların yabanda koştuğu gibi koşarsın ve sonunda yine benim sana taksim ettiğim nasibini alırsın. Ey Ademoğlu, ben yerleri ve gökleri yarattım Ve bunları yaratırken yorulmadım, zorlanmadım. Sana bir ekmek vermek; bana zorluk verebilir mi? Ey Ademoğlu, benden yarının rızkını isteme! Benim senden yarının amelini istemediğim gibi. Ey Ademoğlu, ben seni seviyorum. Öyle ise benim de hakkımdır ki; senin sevdiğin olayım.

Şeyh Muhammad Metwali Alsharawi

Yorum bırakın

WordPress.com Tarafından Desteklenen Web Sitesi.

Yukarı ↑